Tretti.se säljer bland annat vitvaror och hushållsprodukter på nätet. Priset på deras varor anges i en rosa färg och bredvid det finns ett överstruket pris. Kunden har tolkat det överstrukna priset som det ordinariepriset på sajten och det rosa priset som ett reapris, skriver Svd.se.
Det överstrukna priset har dock aldrig använts på Tretti.se utan är det rekommenderade priset som tillverkaren satt.
Konsumentverket har granskat prissättningen och varnar nu Tretti.se. Myndigheten anser att de överstrukna priserna ska vara de ordinarie priserna på sajten och inte tillverkarnas rekommenderade priser. De ser prissättningen som otillbörlig marknadsföring.
– Det är jättetråkigt om kunder känner sig lurade. Det är bara för oss att omgående rätta till det. Självklart borde vi ha skrivit i annonserna att det är tillverkarens rekommenderade pris vi har strukit över. De här rekommenderade priserna är det enda vi kan förhålla oss till för vi har inga ordinarie priser eller reapriser, säger Paul Fischbein vd på Cdon som äger Tretti.se till Svd.se.