– Vi hade, i och med konkursen, inte råd att plocka ut matchbiljetterna från vår leverantör. Därför kunde vi inte längre erbjuda det här paketet. Vi har skickat ut brev till våra kunder där vi förklarar situationen och beklagar det inträffade, säger Event House Swedens styrelseordförande Arne Norberg till Nyheter24.
Ett nytt företag, Red Carpet, har nu bildats. Och enligt Nyheter 24 är det samma personer som ligger bakom. Dessutom har Red Carpet samma telefonnummer och adress som Event House Sweden. Red Carpet erbjuder nu de 500 kunderna att köpa ett nytt biljettpaket. Men då får de vara beredda på att hosta upp ytterligare 3 000 kronor.
– Det är klart att många har ringt till Event House och varit besvikna. Vissa av våra företagskunder har redan bjudit in viktiga partners till matchen och därför känt att de måste få tag i biljetter på annat håll. Då har vi hänvisat dem till Red Carpet, säger Arne Norberg.
Han är numera även styrelseordförande för Red Carpet, men hävdar att de nya biljettpaketen inte är desamma som kunderna köpte av Event House Sweden.
– Det är inte samma biljetter. Event House Sweden hann aldrig få några biljetter före konkursen. Det är visserligen ungefär samma personer i de båda företagsledningarna, men Red Carpet är ett annat företag som har sålt andra biljetter, säger han.
Kunderna kan dock få svårt att få några pengar tillbaka. Enligt Arne Norberg finns det i dagsläget inga pengar att betala ut.
– Men vi hoppas förstås att en del av våra kunder kan få tillbaka en del av pengarna när konkursförvaltaren är klar med sitt jobb, säger han.