Meny
  • Telespars logotyp.
-A A +A

Många klagomål mot Telespar

Många konsumenter känner sig lurade av företaget Telespar. På Konsument Göteborg har ett tiotal anmälningar kommit in den senaste tiden, skriver GP.se.

Företaget använder sig av telefonförsäljare. När de anser
att kunden tecknat avtal flyttar de sedan över abonnemanget till Telespar.
Detta trots att många konsumenter bestrider att de ingått ett avtal.

En av de som känner sig lurade är Anders Carlén. Hans hemtelefon
slutade helt enkelt fungera en dag efter att ha fått ett säljsamtal från
Telespar. Samma dag fick han en router och räkning från företaget.

Han bestred räkningen, men företaget går inte att kontakta.
Istället har det kommit nya räkningar och hot om inkasso, skriver GP.se.

På Konsument Göteborg har man fått in många anmälningar mot
företaget.
– Det är faktiskt alarmerande eftersom det verkar som
att man systematiskt struntar i de lagar och regler som gäller för
konsumenterna på detta område, säger Tomas Bergenstrand på Konsument Göteborg
till GP.se.

Fler tester och nyheter från Testfakta